sobota 3. září 2016

Žena, která nechtěla být milována, ale obdivována

Dnes vám představím legendu Gabrielle Chanelovou (Coco Chanel), se kterou jsem se seznámila díky knize Coco a její přítelkyně. Knihu jsem obdžela jako recenzní výtisk od nakladatelství Noxi.

Tato publikace spadá do žánru biografie. Nevím jaké máte zkušenosti s tímto žánrem vy, ale já s biografiemi moc dobrou zkušenost nemám. Většina těch, které jsem doposud četla, by se daly považovat za průměrné či podprůměrné. Coco je ale výjímkou, takto by podle mě měly vypadat i ostatní knihy tohoto žánru. A proč na to mám takový názor?...v  této knize nenaleznete žádné zdlouhavé pasáže, které nám jakožto čtenářům vlastně nic neřeknou a přesto se dostanete tak hluboko do života legendární Coco, že si budete říkat "Jo! Toto je obraz do života slavné osobnosti.". Kniha mi více jak biografie, připadala jako historický román, kterému vděčíte za to, že se ocitnete převážně ve 20. století ve Francii.

Než jsem si přečetla tuto knihu, tak jsem o Coco moc nevěděla. Díky této publikaci toho nyní možná vím více, než bych chtěla. :-))) Dozvíte se například: proč se místo Gabrielle říká Coco; že Coco měla ráda na stole český křišťál a spoustu dalších zajímavých věcí. Asi nejvíce mě překvapilo, jak vlivnou byla ženou ve 2. světové válce, ale o tom už si budete must přečíst v knize.

Mám i co knize vytknout a to, že v některých kapitolách bylo hrozně moc jmen, kvůli kterým bylo obtížné se orientovat. Proto jsem si musela, občas nějaký odstavec či stránku přečíst alespoň dvakrát.Ve všem se něco najde a proto autorku chápu, jelikož se nám tím vlastně snažila ukázat, s kým vším se stýkala a koho znala slavná Gabrielle Chanelová. Můžeme se zde dočíst jmen jako například: Picasso, Goya, Hugo, Fitzgerald, Hemingway....

Rok vydání: 2015
Počet stran: 288
Nakladatelství: Noxi
Mé hodnocení 4* z 5

Knihu zakoupíte zde.

Pokud máte nějaké dotazy, připomínky, nebo se vám prostě má recenze líbila určitě komentujte. :-)

Ještě jednou moc děkuji nakladatelství Noxi za posktnutí recenzního výtisku. :-)


2 komentáře:

  1. Tento životopis bych si ráda přečetla. Coco mám ráda. Souhlasím s tím, že biografie nebývají nijak přitažlivě napsané. Jedna z těch povedených je Vrabčák, který doletěl do nebe o Edith Piaf :-)
    Www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ho přečtěte, pokud ji máte ráda.
      Ta biografie, o Edith Piaf zní také zajímavě, tak třaba po ní v budoucnu sáhnu. :-)

      Vymazat