sobota 24. září 2016

Nadpřirorzeno existuje

Dnes tu mám knihu Chraň nás od zlého, kterou znáte možná jako filmové zpracování. Tento titul jsem dostala jako recenzní výtisk od nakladatelství Noxi a hrozně jsem se těšila, až se pustím do čtení.

Pokud patříte mezi pravidelné čtenáře mého blogu, tak jistě víte, že knihu mám již téměř měsíc. Teď vám jistě připadám, jako pomalý čtenář, ale tento titul prostě nejde přečíst najednou. Nechci tím říci, že by se mi tato publikace nelíbila, byla skvělá, ale pokud jste viděli již zmiňovaný film, či jste o knize něco slyšeli, tak chápete co tím chci říci.
Tento titul pojednává o nadpřirozených jevech ve skutečných případech, což dodává knize na atraktivitě  a to je hlavním důvodem proč Chraň nás od zlého nepřečtete jedním dechem. Při čtení jsem si stále opakovala "vždyť to není děsivé", jenže pak minimálně jednou za dvě kapitoly přišel na řadu odstavec, po jehož přečtení jsem si musela dát pauzu a stále jsem byla ve střehu. Dovolte mi ještě malé varování: nečtěte knihu večer, ani když jste doma sami.
Chraň nás od zlého je napsáno podle zápisků a záznamů New Yorského policisty Ralpha Sarchieho, který se mimo svou policejní kariéru zajímá o nadpřirozené jevy. Toto nadšení v něm propuklo již v dětství a v dospělosti se dostalo tak daleko, že se Ralph rozhodl proti nadpřirozenu bojovat.

V knize je popsáno několik případů, při čtení naleznete i spoustu dobrých rad, které snad nikdy nebudete nuceni použít, ale kdyby náhodou budete vědět co dělat. Na konci se nachází i modlitby, to dokazuje, že autor zde myslel opravdu na vše.
Jak jsem již zmiňonovala, byl natočen stejnojmenný film, ale knihu bych přirovnala spíše k filmu V zajetí démonů. Kde je taktéž vždy popsána situace rodiny, problém a poté nastává řešení problémů.
V knize mě zaujalo, že Ralph Sarchie spolupracoval se známým démonologickým párem, manželi Warrenovými, které můžete znát právě z filmů V zajetí démonů.

Kniha odkazuje na spoustu dalších knih s touto tématikou, bohužel tyto knihy nikdy nebyly vydány u nás, takže pokud si chcete přečíst například Ďáblovu rukověť, budete muset sáhnout po originálu.
Myslím si, že je to opravdu velká škoda, protože toto jsou skutečné horory a noční můry.

Knihu všem, kdo se rádi bojí doporučuji a dávám jí 100%.

Název originálu: Beware the Night
Rok vydání (ČR): 2014
Počet stran: 288
Nakladatelství: Noxi
Kniha k zakoupení zde.

Ještě jednou bych moc chtěla poděkovat nakladatelství Noxi za poskytnutí recenzního výtisku. 

Za vaše komentáře budu ráda. :-)


2 komentáře: