sobota 1. října 2016

Kuchařská legenda

Jsem hrozně ráda, že se mi do rukou dostala kniha Můj život ve Francii od Julie Childové, světoznámé kuchařeské legendy. Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Jota.

Julia Childová byla mladá američanka, která když přijela do Francie, tak neuměla ani uvařit vejce a jak to dotáhla daleko!
Ve Francii, kde začíná tento příběh Julii poprvé pohltilo kouzlo Francozské kuchyně, které se poté začala věnovat velice intenzivně. Se svým manželem Paulem, který pracoval v diplomacii, nějakou dobu bydlela v Paříži, kde se její láska k této noblesní kuchyni ještě prohloubila. S manželem si ráda zašla do dobré restaurace, ale mrzelo jí, že si doma nemůže sama uvařit tyto úžasné pochoutky. Vystudovala tedy školu v Cordon Bleu v Paříži a začala dělat vlastní kuchařské kurzy.
Časem začala psát s dalšími dvěma milovnicemi francouzské kuchyně kuchařku určenou pro američanky, které chtějí vařit a né nechat se obsluhovat služkou.
Ale jak to tak v reálném životě bývá vždy, když se nám konečně začne dařit přijdou na řadu kompikace a Julia nebyla výjimkou. Ať už to byl přesun z milované Francii či komplikace se psaním knihy, Julia nikdy neztratila svůj smysl pro cit a detail. Myslím si, že Julia byla skvělá žena a o tato kniha mluví za vše! (Pokud Vás zaujala tato kniha , tak se rozhodně koukněte i na film Julie a Julia)
Kniha je doplněna o úžasné dobové fotografie, které nafotil Paul (Juliin manžel).
Ale pokud bych měla říci, co mi občas vadilo, tak bych zmínila francouzská slova a pokrmy. Někdy byly přeložené a bylo to super, ale když zrovna nebyl k dispozici překlad a já zrovna nepochopila o co se jedná, mohla jsem jen hádat. :-)
Knize bych dala 90%.

Jak jste si možná všimli, tak jsem se snažila pomocí fb získat vaše názory na Julii i na tuto knihu.

"Navštívila jsem blog té mladší Julie, ale bohužel už nevím jak se jmoval."
-Anonym

"Myslím, že touto knihou chtěla lidem ukázat, že se nemají hned vzdávat."
-Anonym

"Moc o ní nevím, jen to co se dalo zjistit z filmu Julie a Julia."
-Anonym

"Viděl jsem film!"
-Anonym

"Zjistilajsem, že Julia je opravdu slavná kuchařská ikona, která představila francouzskou kuchyni celé Americe."

"Chtěla bych mít její výdrž a také lásku k vaření a dobrému jídlu."

"Julia je mým vzorem, chci vařit jako ona!"
-Anonym

Všem, kteří jste se zapojili moc děkuji a ještě jednou děkuji Nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního výtisku a vydání tak skvělé knihy!


Knihu zakoupíte zde.
Mé hodnocení: 90%
Počet stran: 400
Název originálu: My life in France
Rok vydání(ČR): 2016

Komentujte, pokud jste knihu také četli či viděli film, nebo se vám prostě líbila tato recenze.:-)







Žádné komentáře:

Okomentovat