sobota 22. října 2016

Jděte za svým snem, jako Hrdinové ve člunu

Jsem milovníkem modrých knih. Razím si takové heslo, které ode mě slyšeli moji přátelé minimálné 3x "modré knihy v sobě skrývají dobrý příběh" (samozdřejmě, že to není vždy pravidlem, ale většinou to tak je, alespoň podle mě). A tak když se na konci letošního léta objevila na českém trhu kniha Hrdinové ve člunu, od Daniela Jamese Browna řekla jsem si "ta vypadá dobře".
Mé nadšení z této knihy se umocnilo, po přečtení anotace. V té jsem se dozvěděla, že se jedná o příběh z 2. světové války. Pokud můj blog sledujete, tak jste si jistě již všimli, že knihy týkající se tohoto tématu patří k mým oblíbeným. 
Hlavním hrdinou knihy je Joseph Rantz, který to v životě neměl vůbec lehké. Ztratil rodinu a v dohlednu není žádná budouctnost. Štěstí se na něj přeci jen usmálo na Washingtonské univerzitě, kdy v něm trenér veslařů uviděl obrovský potenciál být jedním z mužů na osmiveslici.
Získáním trenérovi důvěry to vše teprve začalo, stejně jim nikdo nevěřil. Proč by zrovna začínající tým měl vyhrávat proti zkušeným týmům, no není to směšné?
Jenže oni tvrdě dřeli a nevzdávali se i když to mnohdy bylo těžké. Měli jedinou výhodu, byly to synové dělníků, dřevorubců a farmářů. Díky tomu jim tvrdá práce nebyla cizí. Po nějaké době postupně porazili elitní týmy z Východního pobřeží a Velké Británie.
Ten nejtežší boj přišel, ale až na olympiádě v Berlíně roku 1936, kdy se tito nadějní američané měli postavit týmu Adolfa Hitlera. V tu dobu už na nich spočinul zrak skoro celého světa. Startovní podmínky byly příšerné, ale oni to přeci jen dokázali a porazili Hitlerův tým.
Myslím si, že v této knize nalezne každý to své, ať už to je cit, trocha historie či veslování.
Líbí se mi, že autor čerpal ze vzpomínek pamětníků a různých záznamů, zápisků atd., jelikož to knize dodalo na autentičnosti a originalitě. Díky tomu je vidět jakou si autor dal s touto publikací práci (jen si zkuste vzít nějaké téma a hledat k němu tehdejší fotografie, svědectví atd. zabere vám to spoustu času)! Takto Daniel James Brouwn napsal i své ostatní příběhy, které jsou zatím jen v originále, ale já pevně věřím, že za nějakou dobu se dostanou i na český trh.

Knihu si rozhodně přečtěte, máte-li rádi skutečné příběhy jako já. S těmito stránkami rozhodně neztratíte čas zbytečně, jelikož vám ukáží, aby jste následovali své sny a věřili jim. Hrdinům ve člunu dávám 90%.

Knihu zakoupíte zde.
Nakladatelství: Moba.
Originální název: The Boys in the Boat.
Počet stran: 416.
Vydání (ČR): 2016.

Za poskytnutí recenzního výtiku děkuji knižnímu supermarketu Arara.cz.

Komentujte budu jedině ráda!

3 komentáře: