středa 28. prosince 2016

Kouzlo Vánoc

Sice už by mi několik z vás mohlo říci, že je již po vánocích, ale já věřím v to, že vánoční svátky nás začnou opuštět až po návštěvě Tří králů.
Jedna z knih, kterou jsem našla pod stromečkem, byla Vánoční koleda a právě o té bude dnešní recenze.

Tato kniha je tu již přes 170 let a přesto se tyto Vánoce dokázala stát hitem internetu. Dalo by se to považovat za něco neuvěřitelného. Jak časté je, aby se klasika stala něčím, po čem budou toužit všichni, jako kdyby to byla nej
žhavější a nejočekávanější novinka roku.

Nevím jestli u tak známého díla je vůbec nutné psát o čem je, a proto zde dám jen stručný obsah.
Vánoční koleda je kniha především o poznání skutečného ducha vánoc. Vše začíná zjevením ducha Vydřigrošova (Vydřigroš v jiných vydáních např. Skruž, největší lakomec v Londýně né-li na světě) bývalého, již sedm let mrtvého společníka. Ten mu řekne, aby očekával další tři duchy.
Jací duchové to budou a jestli se Vydřigroš stane milým člověkem,to si budete muset přečíst sami. :-)

Pokud čtete můj blog pravidelně, tak jistě víte, že si trochu potrpím i na desing knih (samozřejmě nesoudím knihu pouze podle obalu, to by bylo barbarství!).
Měla jsem to štěstí a Ježíšek mi pod stromeček nadělil vydání, které ilustroval Robert Innocenti, italský mezinárodně uznávaný výtvarník. Jeho ilustrace mi vzaly dech, jsou tak skutečné, že jsem se díky nim vrátila do vánočního Londýna, který jsem navštívila před dvěma lety. Vždyť i sám autor ilustrací jel navštívit Londýn v tento krásný vánoční čas, aby jeho obrázky byly skutečně autentické a já musím říci, že se mu to skutečně podařilo.

Pokud ještě máte chuť si přečíst nějakou vánoční knihu, tak rozhodně sáhněte po Vánoční koledě, jelikož ta vám ukáže skutečného ducha vánoc. Mám ráda knihy, které mi něco "předají"a věřte mi, že Vánoční koleda je kniha plná poselství!
Vůbec se nedivím, že baví celé generace čtenářů již přes 170 let. Možná bych se dnes nebála tvrdit, že právě tento titul se stal pro pomyslnou Mekkou knihomolů. Jen se zkuste zeptat někoho ve vašem okolí zda-li ten příbeh zná, určitě vám odpoví kladně a pokud ne tak mu dejte do rukou tuto knihu (on si na ten příběh nakonec určitě vzpomene :-)). Ani já jsem ji rozhodně nečetla naposledy, protože něco tak krásného prostě nejde nechat hozené někde v knihovničce!

A co vy jak se vám tato kniha líbí?

Žádné komentáře:

Okomentovat