sobota 10. prosince 2016

Atlas zemí, které neexistují

Přemýšleli jste někdy nad definicí státu? Pokud ano, tak jistě víte, že hranice mezi tím, co je a co už není stát je velice nejistá.
Atlas zemí, které neexistují nám pomůže alespoň nějak ukotvit tyto pomyslné hranice mezi tím co lze a nelze považovat za stát.

Kniha vás vtáhne do existujícího světa neexistujících zemí, proto od knihy neočekávejte nic jako je bájná Atlantida. Při čtení tohoto titulu budete cestovat od Evropy až po Oceánii a můžete se těšit například na Velikonoční ostrovy, Tibet, Grónsko, Antarktidu či dalších 46 méně známých částí světa.

U každé z 50 "zemí-nezemí" je něco z jejich minulosti, která se váže k důvodům samostatnosti. Tak se například dočtete o tom,  že v jednu dobu měla Čína dvě vlády či o hojném rohu Aboriginců atd.

Tato kniha mě chytla již u autorova medailonku. Autorem je Nick Middleton, člen Královské zeměpisné společnosti, novinář a geograf (jeho jméno můžete znát i z jeho dalších knih). A pustila mě až po dočtení poděkování.

Jsem milovníkem map, když jsem tedy zahlédla název tohoto titulu, bylo mi jasné, že si tuto knihu prostě musím přečíst. Tímto rozhodnutím jsem rozhodně neudělala chybu, jelikož jsem si ujasnila co vlastně znamená "stát", prožila jsem si 50 dovolených a ačkoliv jsem byla zrovna na Antarktidě, tak mi nebyla zima. :-)

Na závěr bych ráda napsala něco o vzhledu, díky kterému si mě kniha především získala. Jak jsem již zmiňovala mapy, to je moje a tyto jsou graficky obzvláště vyvedené, ale na to se koukněte sami:

Knihu zakoupíte zde.

Originální název: An Atlas of Countries That Don't Exist: A Compendium of Fifty Unrecognized and Largely Unnoticed States
Počet stran: 240
Rok vydání (ČR): 2016
Nakladatelství: 65. pole
Mé hodnocení: 100%

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla moc poděkovat nakladatelství 65.pole.

1 komentář:

  1. Coby překladateli Atlasu jste mi udělala radost, tohle se čte hezky :-). Rani Tolimat

    OdpovědětVymazat